Marco Bezzecchi: “Ceza doğruydu, tamamen kabul ediyorum”
MotoGP dünya şampiyonası lideri Marco Bezzecchi, Brno Sprint Yarışı sonrası bir görevliye fiziksel temasta bulunmasının ardından aldığı yarış men cezasını tamamen kabul ettiğini söyledi.
Aprilia sürücüsü, Çekya Grand Prix’sinde yarışamamasına neden olan olay sonrası ilk kez Hollanda Grand Prix’si öncesinde konuştu.
“Ceza doğruydu”
Brno Sprint Yarışı’nda yaşadığı kaza sonrası bir görevliye temas eden Bezzecchi, FIM tarafından Çekya Grand Prix’sinden men edilmişti.
Aprilia’nın yaptığı itiraz da reddedilirken, İtalyan sürücü aldığı cezayı haklı bulduğunu açıkladı.
“Durumu tamamen anladım.”
“Bence ceza doğruydu ve her şeyi kabul ediyorum.”
“Bu olayı sadece bir sürücü olarak değil, bir insan olarak da kendimi geliştirmek için bir fırsat olarak görmek istiyorum.”
“Hâlâ çok kötü hissediyorum”
Bezzecchi, yaşanan olay nedeniyle hâlâ büyük üzüntü duyduğunu söyledi.
“Öncelikle yaptığım hareket nedeniyle bir kez daha özür dilemek istiyorum.”
“Bu çok kötü bir davranıştı ve durumu doğru şekilde yönetemedim.”
“Sadece kendim için değil, takımım, Aprilia, MotoGP şampiyonası ve en önemlisi olayın içinde bulunan görevli için de çok üzgünüm.”
İtalyan sürücü, yaşanan olayın MotoGP’nin imajına zarar verdiğini de kabul etti.
Görevliyle birlikte gözyaşı döktü
Bezzecchi, ceza kararı kesinleşmeden önce görevlinin yanına gitmek istemediğini de açıkladı.
“Özür dilemenin cezadan kaçmak için yapıldığının düşünülmesini istemedim.”
Bu nedenle ceza kararı açıklandıktan sonra görevlinin yanına gittiğini söyleyen Aprilia sürücüsü, o anların kendisi için çok özel olduğunu belirtti.
“Bir süre konuştuk ve ikimiz de ağladık.”
“Çok kötü bir anın içinde benim için çok güzel bir andı.”
“Üzerimdeki büyük yükü o anda attım.”
Şampiyonluk yarışında ağır darbe
Brno’daki yarış men cezası, Bezzecchi’nin şampiyonluk mücadelesine de ciddi zarar verdi.
Yarışa katılamayan İtalyan sürücü, takım arkadaşı Jorge Martin karşısındaki avantajını sadece 8 puana kadar düşürdü.
Macaristan ve Brno yarışlarını kazanan Marc Marquez ise liderle arasındaki farkı 40 puana indirdi.
Assen hafta sonuna girilirken MotoGP şampiyonluk mücadelesi üçlü bir savaşa dönüşmüş durumda.
“Bir ders olarak kullanacağım”
Bezzecchi, yaşanan olayın kariyerindeki önemli derslerden biri olacağını söyledi.
“Sürücüler olarak her zaman yarışmak istiyoruz.”
“Yarışamamak kolay değildi ama durum buydu.”
“Bunu gelişmek ve her açıdan daha iyi olmak için bir fırsat olarak kullanmak istiyorum.”
Aprilia pilotu, Assen’de piste geri dönerek yaşananları geride bırakmayı ve şampiyonluk mücadelesine yeniden odaklanmayı hedefliyor.










Memnun bile kalmıştır tabi tek yarışla kurtardığı için, bu vr46 yarışçılarında hiç birinde fairplay yok zaten